Κι όμως υπάρχει! Ξέραμε μέχρι τώρα για Yoga διαφόρων μορφών, αλλά δεν είχαμε ξανακούσει για Dance Yoga ή, αλλιώς, Natya Yoga.
Πρόκειται για ένα συνδυασμό κυρίως Bhakti Yoga και Karma Yoga, με πολλά στοιχεία Hatha Yoga και Raja Yoga. Αυτό που καταφέρνει κανείς με τη Dance Yoga είναι να κυριαρχήσει κάποιος στις συναισθηματικές του καταστάσεις.
Σύμφωνα με τις αρχές της Karma Yoga, ο ασκούμενος την Natya Yoga μαθαίνει να τα εκτελεί όλα με μια συγκεκριμένη πνευματική διάθεση, που οδηγεί στην πλήρη αποσύνδεση από το εγώ και στον έλεγχο των σωματικών, συναισθηματικών και διανοητικών δραστηριοτήτων του.
Οι σκηνικές παρουσιάσεις είναι μια ευκαιρία για το χορευτή να παραμείνει αδιάφορος στις αντιδράσεις των θεατών, κάτι που απαιτεί πολύ αυτοέλεγχο. Ο χορευτής προσπαθεί να μάθει να καθοδηγείται σε κάθε μικρότερη κίνηση, από τα διάφορα devas, που θεωρούνται ότι κυριαρχούν στα διάφορα chakras.
Εκείνοι που ασκούν τη Natya Yoga εκτελούν τα 108 Karanas, εκτός από τις asanas και pranayamas, καθώς επίσης και πρακτικές διαλογισμού, που περιλαμβάνουν διάφορους οραματισμούς, που οδηγούν στη "εσωτερικοποίηση" του χορού. Στην πραγματικότητα, ο χορευτής μαθαίνει να συνδέει μεταξύ τους τις κινήσεις του φυσικού, συναισθηματικού και διανοητικού του σώματος. Το παράδειγμα τέτοιων συνδέσεων μπορεί να βρεθεί στα hastas και τις mudras, που ο χορευτής προσπαθεί να εκτελέσει.
Η Nada Yoga, ή ο διαλογισμός στον ήχο, είναι επίσης μέρος της, γιατί ο ασκούμενος της Natya Yoga μαθαίνει να εστιάζεται σε συγκεκριμένους ήχους και εκπαιδεύει το σώμα του να κινείται σύμφωνα με αυτούς, προκειμένου να επιτευχθεί μια ορισμένη κατάσταση συνείδησης. Επομένως, τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται για το διαλογιστικό χορό στη Natya Yoga, είναι αυτά που μπορούν να παραγάγουν τους απόκρυφους ήχους που περιγράφονται στις Yoga Sutras του Patanjali.
Τα πόδια τηρούν το χρόνο, τα χέρια εκφράζουν τη χειρονομία, το μάτι ακολουθεί το χέρι, το αυτί ακούει τη μουσική του Κυρίου και ο χορευτής τραγουδάει. Με την εναρμόνιση αυτών των πέντε στοιχείων, ο νους επιτυγχάνει τη συγκέντρωση και την διαύγεια μέσα στην ίδια την αφθονία της πρακτικής. Το εσωτερικό συναίσθημα του χορευτή είναι η έκτη αίσθηση, η οποία εναρμονίζει αυτά τα πέντε διανοητικά και μηχανικά στοιχεία, για να δημιουργήσει την εμπειρία και την απόλαυση της ομορφιάς. Είναι ο σπινθήρας, ο οποίος δίνει στο χορευτή την αίσθηση της πνευματικής ελευθερίας, μέσα από τους κανόνες και την πειθαρχία του χορού. Ο γιόγκι επιτυγχάνει την ηρεμία μέσω της συγκέντρωσης που προέρχεται από την πειθαρχία. Ο χορός συγκεντρώνει τα πόδια, τα χέρια, τα μάτια, τα αυτιά και το τραγούδι σε μια συγχώνευση που μετασχηματίζει την ηρεμία του γιόγκι σε έναν χείμαρρο ομορφιάς.
Πηγή πληροφοριών: www.dancenews.gr
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου